Borago söker konsult inom avtalsuppföljning och utredning med inriktning mot städ och FM

Om företaget
Borago har sedan 1994 arbetat med kvalitetssäkring av städtjänster. Idag är Borago Sveriges ledande kunskapsleverantör av utbildning, utredning, upphandling och uppföljning inom städ och lokalvårdsområdet. Vi skapar total tjänstekvalitet genom utbildning och konsultstöd för individen, organisationen och beställaren. Vårt arbete gör att kund och brukare känner trygghet och stolthet för den inre miljön. Vår metodik är idag utvecklad så att vi idag kan erbjuda breda lösningar inom Facility Management. Kunderna är fastighetsbolag, kommuner, landsting och andra myndigheter. Borago Konsult har ramavtal med många offentliga myndigheter. Vi har ambitionen att växa och utveckla digitala tjänster.

Inom Borago-företagen finns även Borago Utbildning och utvecklingsbolaget Upprätt.

Om arbetet
Borago Konsult arbetar med kvalitetssäkring av tjänster i städ- och servicebranschen genom utredning, upphandling och uppföljning (kontraktsstyrning, kontroll, mm).
Du kommer att arbeta med produktion och utveckling av konsulttjänster inom främst utredning och avtalsuppföljning, men även inom verksamhets- och upphandlingsstöd. I din roll ligger även att kunna hålla i utbildningar, söka upp nya potentiella kunder och att vårda och bearbeta befintliga kunder.

Om Dig
Du har erfarenhet av nedanståden områden:
- Städtjänster, Facility Management eller liknande
- Avtalsfrågor och kvalitetssäkring (arbeta med och följa upp avtal)
- Offentlig upphandling

Ett plus om du även:
- Genomfört kvalitetskontroller/besiktningar inom städ (Städcontroller)
- Har teoretiska kunskaper inom golvvård
- Har utbildarerfarenhet, gärna inom städområdet
- Har kunskaper inom eller arbetat med digitala verktyg
- Har arbetat med planering och driftarbete inom städ
- Arbetat med kalkylering av städtjänster
- Arbetat med upphandling/inköp

Vi förväntar oss att du:
- Är utåtriktad, pedagogisk, noggrann och ansvarsfull person som tycker om dagliga utmaningar och utveckling.
- Har förmågan att arbeta såväl i projektorganisationer som att arbeta självständigt mot projektbudgetar.
- Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
- Är beredd på att arbeta hos kund över stora delar av Sverige vilket innebär övernattningar.

Kompetens
Vi förväntar oss någon av följande kompetensprofiler i kombination med erfarenhet:
- Gymnasial utbildning i kombination med stor erfarenhet
- KY-utbildning inom inköp, upphandling, fastighet, ekonomi eller liknande, med viss erfarenhet
- Högskoleexamen inom teknik, fastighet, ekonomi eller likande, med viss erfarenhet

Ett plus om du även:
- Genomfört mer specifika utbildningar som kan kopplas till tjänsten, tex. inom städområdet, IT, upphandling, projektledning osv.

Omfattning

Heltid

Startdatum
Enligt överenskommelse

Ort
Linköping

Anställningsform
Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Kontakt
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då affärsområdesansvarig Thomas Andersson, 0709-17 16 16, thomas.andersson@borago.se
Du ansöker genom att maila ovanstående.

Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag.